Hesteskolen Hopla

Praktisk info

Ridehushold adresse: Godrumvej 3, Hampen.

Naturhold adresse: Kompedalvej 13, Engesvang.

Sikkerhed og påklædning:

Af sikkerhedsmæssige årsager skal alle u. 18 år bære hjelm, når de rider/omgås ponyerne.

Desuden skal alle ridebørn bære støvler. Gummistøvler er helt fint. Endvidere anbefales praktisk fodtøj og påklædning til alle.

Al ponyomgang/ridning/kørsel sker 100 % på eget ansvar. Husk at tegne en fritidsulykkeforsikring til dit barn og husk at forhøre dig til om forsikringen har krav om evt. Godkendt ridehjelm/andet sikkerhedsudstyr for at dække.

Rolig opførsel omkring ponyerne opmuntres. Undgå at stå lige bag en pony (blind vinkel).

Forældredeltagelse: Vi forventer, at hvert barn har en forælder ved hånden, der hjælper til hele vejen igennem. Både med pleje og håndtering af ponyen, samt med at trække ponyen/gå med ved siden af mv. i undervisningenm til underviseren vurdere at barnet selv kan magte opgaven:) Vi forventer tilgengæld Ikke, at du som forælder har ride/hesteerfaring;)

Forældrekursus: Husk at tilmelde dig vores forældrekursus!

VI tilbyder et hyggeligt og lærerigt lille kursus for forældre, hvor vi gennemgår sikkerhed, sikkerhedsudstyr samt pleje og håndtering af Ponyerne, så du er godt klædt på til at "gå til ridning" med dit barn:) Kurset varer ca. 1,5-2 timer og afholdes en lørdag/søndag inden opstart. Kurset koster kun 100,- pr. deltager og er inkl. Kaffe og kage:) Find det under arrangementer!

Særligt for førstegangs ridebørn, samt meget små børn: Er det første gang dit barn skal prøve at ride, eller er dit barn meget lille/usikker (2-4 år), anbefales det at man er to voksne af sted. En til at trække ponyen og en til at gå ved siden af barnet og støtte det.