Hesteskolen Hopla

Hesteskole i naturen!

1 Ledig plads!

Aldersgruppe; 4-11 år (maks 35-38 kg)

Lokation: Kompedalvej 13, Engesvang. Samt Dollerup Bakker v. Hald Ege (Viborg). Obs. Lokationen veksler. De fleste gange er vi i Kompedal plantage, men vi besøger også til de smukke Dollerup Bakker. Det vil blive oplyst fra gang til gang, hvor næste lektion foregår.

Hver 2. Søndag i ulige uger. Kl. 10:00-11:30

På vores naturrytter hold undervises der i emner som sikkerhed, ponypleje og ridning og børnene opnår et flot ryttermærke for hver lektion.

På naturrytter hold er der rigtig god tid til at komme helt ned i gear og bare være tilstede i nuet i den skønne natur, sammen med de andre børn og ponyerne. Vi bruger tid på at strigle og hygge om ponyerne både før og efter turen rundt i skoven og på heden, der typisk varer 45-60 minutter og strækker sig over ca. 3 km. Vi er afsted en hel gruppe af børn og ponyer. Tempoet er stille og roligt, så alle kan være med. Mor/far trækker ponyen, så længe der er behov herfor.

Efter turen samles der op på dagens ryttermærke lektion og uddeles ryttermærker og så er det tid til gratis saftevand og indimellem kagehygge ved picnic bænkene på den lille eng

En lektion varer ca. 90 min. men afsæt yderligere ca. 15 min. til pony/kage hygge:)

Hjælper: Gunhild

Hesteskole i ridehus!

Desværre ikke flere ledige pladser. Tag i stedet et kig på vores blandede begynder hold:)

Aldersgruppe; 6-8 år (maks 35-38 kg)

Lokation: Godrumvej 3, Hjøllund v. Hampen.

Hver 2. Søndag i lige uger. Kl. 12:00-13:00

Hesteskole for junior børn er et unikt tilbud til begynder børn, der gerne vil lære om heste og ridning.

Maks 5 elever pr. hold.

Undervisningen foregår i et stille og roligt tempo og har til formål at udvikle barnets balance, koordination og selvtillid, altimens vi har det super sjovt!

En lektion inkluderer undervisning i "klasselokale", små praktiske opgaver sammen med underviseren samt pasning, pleje og ridning af ponyen. Børnene opnår et flot ryttermærke for hver lektion. Rideundervisningen er baseret på leg og små opgaver og mor/far trækker ponyen/går med ved siden af så længe, der er behov herfor:) En lektion varer ca. 60 minutter.

Vi hjælper jer selvfølgelig godt i gang og undervejs, så alle kan være med uanset om man som forælder/barn allerede har ponyerfaring eller er helt "nye" med heste:) Tjek gerne vores forældrekursus ud og bliv klædt godt på til opgaven som ponymor/far:)

Hjælper: Lærke

Blandet hold for begyndere

2 Ledige pladser:)

Lokation: Godrumvej 3, Hjøllund

Aldersgruppe: 2-11 år

Hver 2. Søndag i lige uger. Kl. 13:00-14:00

Dette hold er lavet så børn af forskellig alder kan deltage på samme hold. (Feks. Søskende).

Der vil være både teoretisk og praktisk undervisning.

Vi tager udgangspunkt i den enkelte elevs erfaring og tilpasser undervisningen, så alle udvikler sig individuelt.

Maks. 5 elever på holdet.

Dressur hold for begyndere

Ingen ledige pladser (se evt. Vores blandede begynder hold:)

Aldersgruppe; 8-11 år (maks 35-38 kg)

Lokation: Godrumvej 3, Hjøllund v. Hampen.

Hver 2. Søndag i lige uger. Kl. 14:00-15:00

Konkurrence holdet er for begyndere/let øvede børn, der gerne vil "nørde" lidt i dressuren/kommunikation mellem hest og rytter og som kunne tænke sig at prøve kræfter med et lille børne stævne sidst på sæsonen:)

Maks 5 elever på holdet.

Undervisningen foregår i et stille og roligt tempo og har til formål at udvikle barnets balance, koordination og kommunikation med hesten, det bliver seriøst sjovt!

En lektion varer ca. 60 min.

Underviser: Rikke H.

Horsemanship begynder børnehold

3 Ledige pladser!

Aldersgruppe: 8-11 år (maks vægt 35-38 kg)

Lokation: Godrumvej 3, Hjøllund v. Hampen

Hver 2. Søndag i lige uger. Kl. 15:00-16:00

Horsemanship skole for børn er et unikt tilbud til børn, der gerne vil lære mere om hvordan man træner og rider heste.

HMS børnehold er et kombineret ride/jordarbejde hold, hvor vi leger med ponyerne. Vi rider bl.a. uden sadel og øver små tricks og laver øvelser fra jorden og fra hesteryg, der styrker kommunikationen mellem rytter og hest. Undervisningen foregår i et stille og roligt tempo så alle kan være med!

Vi lærer dem forskellige samarbejdsøvelser, små tricks mv. Der formes et ganske særligt bånd mellem elev og pony ved denne form for træning, hvilket giver en følelse af øget selvværd og selvtillid efterhånden som man lærer at mestre nye færdigheder.

Eleverne lærer bl.a. at kommunikere med deres pony ved hjælp af kropsprog. De træner færdigheder som empati, tålmodighed, timing, samarbejde og lederskab.

Det er små hold på maks. 5 elever. Vi starter helt fra bunden af, så alle uanset erfaring kan være med.

Man træner den samme pony hver gang.

En lektion varer ca. 60 minutter.

Underviser: Rikke H.